torsdag 14. april 2016

Fuglane synger

Eg vakna kl 4.50 i dag og vart liggande å høyre på fuglane som kvitra utanfor. Det er vakkert og fantastisk å høyre dei ulike låtane fuglane har. Bakdelen er at dei startar så tidleg på morgonen.... 
Men det er godt at alt kvart vår vaknar til liv igjen. Då veit vi med sikkerhet at mørketida er forbi, og det nærmar seg varmare dagar. Denne våren er eg ekstra glad for det!



Fåglarna sjunger til Hans är
og blommorna doftar til Hans välbehag.
Jag hör havet som leker 
och vinden som susar i blomstrande fägring 
i sommartid 

Då kan jag ej tvivla,
då måste jag tro,
det är Herren som skapat vår jord.
En trygghet jag äger,
som vet att Han lever
och givit oss ljuset på mörklagd jord.

Det skrattas omkring oss,
kanske livet är lätt
för många att leva i ljus sommartid,
men när mörkrets inbrott drar över bygden,
då brottas du kanske med en inre strid.

Men då ska du veta
at Jesus er nära,
han älskar dig mera än du anar,
och han ger dig en frid
som du aldrig hade väntat 
och du ser med störe glädje  
på allt som han skapat.

Då kan du ej tvivla, 
du måste väl tro
det er Herren som skapat vår jord.
En trygghet du äger
när du vet att han lever
och givit oss ljuset på mörklagd jord.  
Roland Utbult "Jag kan ej tvivla"        

1 kommentar: