søndag 27. mars 2016

Mitt første innlegg som blogger - Påskedag

I dag er det påskedag - vi feirer at Jesus stod opp frå grava!
Eg og mannen min var i Ellingsøy kyrkje på gudsteneste for å markere denne høgtidsdagen!
Den flottaste påskesangen eg veit om er Deg være ære

DEG VÆRE ÆRE

Deg være ære, Herre over dødens makt!
Evig skal døden være, Kristus underlagt.
Lyset fyller haven, se en engel kom,
åpnet den stengte graven, 
Jesu grav er tom! 

DEG VÆRE ÆRE, HERRE OVER DØDENS MAKT!
EVIG SKAL DØDEN VÆRE, KRISTUS UNDERLAGT

Se, Herren lever! Salige morgenstund!
Mørkets makter bever. Trygg er troens grunn.
Jubelropet runger; Frelseren er her!
Pris han alle tunger, Kristus Herre er!

Frykt ikke mere, evig er han med!
Troens øye ser det, han gir liv og fred
Kristi navn er ære, seier er hans vei.
Evig skal han regjere, aldri frykter jeg. 


DEG VÆRE ÆRE, HERRE OVER DØDENS MAKT!
EVIG SKAL DØDEN VÆRE, KRISTUS UNDERLAGT







 Fantastisk å tenke på at Gud har seira over alt det onde, og at vi treng ikkje frykte for noko!
ØNSKER MED DETTE Å ØNSKE ALLE EI GOD PÅSKE!

Bileta er teke på øya Vigra, på ein familietur Langfredag. Det er fantastisk for ein flott natur vi er omgitt av! Eg er takknemlig!



 





















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar