tirsdag 29. mars 2016

Jeg løfter mine øyne mot fjellene

 
Jeg løfter mine øyne mot fjellene.
          Hvor skal min hjelp komme fra?
         
   
 2 Min hjelp kommer fra Herren,
          himmelens og jordens skaper.
         
   
 3 Han vil ikke la din fot vakle,
          din vokter vil ikke blunde!
         
   
 4 Se, han blunder ikke og sover ikke,
          Israels vokter.
         
   
 5 Herren er din vokter,
           Herren er din skygge
          ved din høyre hånd.
         
   
 6 Solen skal ikke skade deg om dagen,
          heller ikke månen om natten.
         
   
 7 Herren skal bevare deg fra alt ondt.
          Han skal bevare ditt liv.
         
   
 8 Herren skal bevare din utgang og din inngang
          fra nå og til evig tid.

Salme 121

Ein flott salme og eit stort løfte!

1 kommentar: